maandag 7 december 2015

Dijkhoff

Afgelopen week begon met een extra ledenvergadering van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten in Utrecht. Daar luisterde ik samen met een paar honderd gemeentebestuurders naar staatssecretaris Klaas Dijkhoff. Het ging over, hoe kan het anders, de vluchtelingenopvang. Dijkhof sprak duidelijke taal. In een redelijk overtuigende toespraak onderstreepte hij nog eens het belang van samenwerking tussen gemeenten op het gebied van vluchtelingenopvang.

Dinsdag werden we tijdens de wekelijkse collegevergadering verrast door een bezoek van de goed heilig man (foto). Hij sprak treffende woorden tot de individuele leden van het college en deelde en passant wat cadeautjes uit.

In de middag kreeg ik bezoek van Hester en Philip. Samen schrijven ze een eindscriptie voor hun VWO opleiding over het onderwerp vluchtelingen. Ze hebben de ontwikkelingen in de gemeente met veel interesse gevolgd en gaan daar nog even mee door. Twee dagen na de vergadering van de gemeenteraad op 15 december hopen ze hun scriptie af te ronden. Ze hadden een paar stevige vragen voor me.

Woensdag had ik mijn 4e naturalisatiebijeenkomst. Deze keer mocht ik aan bijna 20 nieuwe Nederlanders de papieren van hun nieuwe nationaliteit overhandigen. Na afloop mocht ik direct door naar Loenen aan de Vecht voor een extra vergadering van de gemeenteraad. Na een avondvullende vergadering kon de gemeenteraad instemmen met het bestemmingsplan Landelijk Gebied Noord.

Deze week mocht ik maar liefst 3 keer aanschuiven aan de eettafel van onze inwoners. Maandag was ik in Maarssen bij Judith en Pim en hun kinderen van 9, 5 en 4 jaar. Ze maakten me nog eens duidelijk hoe belangrijk veilige
schoolroutes zijn. Dinsdag was ik aan de Lange Gracht in Maarssen bij Rietje en Cees. In hun woning uit 1700 spraken we o.a. over de historie van Maarssen. Vrijdag gebruikte ik de middaglunch bij Ries en Tina in Maarssen. Daar spraken we over wonen in het buitengebied.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten