vrijdag 12 augustus 2016

Zomerstage

Eind mei ben ik op zoek gegaan naar bedrijven en organisaties die mij voor een dagdeel als stagiair willen inzetten. Ik heb hiervoor onder andere een oproep gedaan via sociale media.
Ik vind het geweldig dat daar veelvuldig op is gereageerd. Maar liefst 23 initiatieven zijn mij aangeboden. Dat zijn er zo veel, dat ik een selectie heb moeten maken en helaas bijna de helft van de aanbieders heb moeten teleurstellen. Ik heb grote waardering voor het enthousiasme en de openheid waarmee mensen bereid zijn mij te ontvangen, iets te vertellen over hun werk en mij dit zelf te laten ervaren. 

De periode van het zomerreces biedt wat meer ruimte in mijn agenda en dat is een uitgelezen kans voor nieuwe ontmoetingen met bedrijven en organisaties. Daarom ga ik de komende week voor de tweede keer stage lopen in onze gemeente. Van 15 augustus tot en met 20 augustus ga ik twaalf verschillende lokale bedrijven en organisaties bezoeken en daar als stagiair aan de slag!

Door een dagdeel ergens mee te draaien, leer je mensen op een andere manier kennen. Ik kan met die mensen bovendien praten over wat hen in het dagelijks werk bezig houdt.

Als stagiair leer ik nog weer beter begrijpen wat er speelt in de gemeente. Voor mijn functie als burgemeester vind ik dat belangrijk en erg waardevol. De ervaringen die ik opdoe, bieden mij inspiratie voor het nieuwe bestuurlijke jaar dat vanaf 21 augustus weer start. Die ervaringen vormen een zinvolle aanvulling op mijn dagelijkse werk.

Mijn agenda is dus in de komende week bepaald door anderen. Ik kan me niets mooiers voorstellen. Want, om u enkele voorbeelden te noemen: wie krijgt er nu de kans om achter de schermen te mogen kijken bij een uitvaartonderneming? Wie mag er zo maar op een zomerse dag hutten helpen bouwen? Of met de vingers in de grond groenten helpen telen?

Dat zijn slechts enkele plekken waar u mij binnenkort kunt treffen. Het totale stagepakket is omvangrijker. Vindt u het leuk om te volgen waar ik me deze dagen begeef en wat ik heb beleefd? Lees dan mijn dagelijkse weblog op deze plaats.


Mijn gehele stageprogramma ziet er als volgt uit:

Maandag 15 augustus
Ochtendstage bij Uitvaartonderneming Snijders in Breukelen
Middagstage bij Rabobank Stichtse Vecht in Maarssen

Dinsdag 16 augustus
Ochtendstage bij Dapper kinderkleding & kado’s in Breukelen
Middagstage bij Moestuinvereniging ‘Eigen teelt’ in Loenen aan de Vecht
Avondstage bij Bar Bistro Paolo’s in Loenen aan de Vecht

Woensdag 17 augustus
Ochtendstage bij De Greef Coatings in Breukelen
Middagstage bij Huttenbouwen in Vreeland

Donderdag 18 augustus
Ochtendstage bij Senioren Computer Café in Breukelen
Middagstage bij Hoveniersbedrijf Boonzaaijer  in Breukelen

Vrijdag 19 augustus
Ochtendstage bij Kaasboerderij De Willigen in Vreeland
Middagstage Lawn Tennis Club Maarssen in Maarssen

Zaterdag 20 augustus
Ochtendstage bij Natuurgroep Kockengen.

Tot ziens!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten