woensdag 27 februari 2008

Snelle service

Soms gaan dingen gewoon snel. De condoomautomaat waarover ik gisteren schreef zal 4 maart van de historische gevel van het stadhuis verdwenen zijn. Een korte passage uit de reactie van de leverancier wil ik u niet onthouden:

Een condoomautomaat buiten aan de muur opgehangen en in café's, discotheken e.d. blijft een makkelijk toegankelijke en laagdrempelige manier om aan condooms te komen. Een prima service -zeker ook voor 'stappers'- in een studentenstad als Leiden! Echter, anno 2008 verkopen niet alleen apotheken en drogisterijen condooms, ook landelijke ketens als Hema, Albert Heijn en de Bodyshop hebben tegenwoordig condooms in het assortiment. En met de komst van internet, alwaar online (ook anoniem) condooms kunnen worden besteld voor 10 cent per stuk, is het nog makkelijker (en goedkoper) geworden om aan condooms te komen en is de noodzaak van een automaat aan een buitenmuur wellicht iets gedaald. Uiteraard is dat aan de gemeente om verder te beslissen.

Suggesties voor een alternatieve locatie blijven tot 4 maart welkom. Ik ga verder weer aan de slag met andere vraagstukken in de stad.

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. In een discotheek een condoom bestellen doe ik maar al te graag. Daarbij hoef ik me dan geen zorgen te maken dat mij iets kan overkomen. Gelukkig koop ik de condooms gewoon via het internet en zorg ik dat ik altijd wat bij me heb als ik ga stappen.

    BeantwoordenVerwijderen