donderdag 2 juni 2016

Oproep

De eindexamens zijn weer begonnen en de gemiddelde buitentemperatuur kruipt langzaam maar zeker omhoog. De zomervakantie komt er weer aan. Voor de gemeente is dat een periode waarin een aantal taken op een lager pitje komen te staan. Ook de wekelijkse vergadering van het college van burgemeester en wethouders komt in die vakantieperiode te vervallen. Alleen voor zeer dringende zaken komen de aanwezige bestuurders bij elkaar. We noemen dat het zomerreces.

Uiteraard gebruik ik die periode om ook zelf met mijn gezin te genieten van een fijne vakantie. In mijn geval is dat niet naar een verre exotische bestemming. Als relatief nieuwe inwoner van Stichtse Vecht, geniet ik nog volop van mijn eigen tuin en de uitstapjes in de omgeving. Ik hoop dat we een mooie zomer krijgen.

Al jaren benut ik een deel van het reces  voor mijn zomerstages. Ik  maak  dan een hele week in mijn agenda vrij voor activiteiten waarvan inwoners vinden dat ik daar als burgemeester meer aandacht aan zou moeten besteden. Die  week  is mijn agenda dus voor u.

Deze zomer doe ik mijn stage in  de week van 15 t/m 19 augustus.  Als u suggesties heeft  voor een zinvolle tijdsbesteding, laat het mij dan weten. Goede ideeën zijn altijd welkom.  Om u een beetje een  beeld te geven schets ik mijn programma van vorig jaar. Tijdens mijn eerste zomerstage in Stichtse Vecht  was ik een dag als stagiair werkzaam bij  onze Universiteit Nyenrode. Ik zat daar aan tafel  bij het college van bestuur, maar assisteerde ook  de tuinman. Ook mocht ik een dag mee als steward op een schip van rederij de Tijd om de recreatieve potentie van de Vecht te zien.

Daarnaast werkte ik in de zorg bij Snavelenburg in Maarssen, was ik terreinknecht op sportpark Daalse Weide (foto), deed ik dagverzorging voor ouderen in Breukelen, was ik badmeester in Kockengen, sorteerde ik goederen bij de kringloopwinkel en stond ik achter de toonbank bij een boekhandel in Breukelen.

Ik  roep  alle  lezers op om ook voor de komende zomerstage weer voorstellen te doen. Wat mij
betreft is alles bespreekbaar. Als er meer voorstellen binnenkomen dan ik in een week kan opnemen, dan zal ik helaas een selectie moeten toepassen. Daarbij kijk ik dan vooral naar de mogelijkheid om een mooi en gevarieerd programma samen te stellen.
U kunt uw voorstellen  voor vrijdag  3 juni naar mij mailen via marc.witteman@stichtsevecht.nl

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten