dinsdag 18 april 2006

Aan de slag

Vanavond heeft de gemeenteraad van Leiden besloten mij te benoemen als wethouder in deze stad. Ruim 3 maanden nadat ik mijn burgemeesterschap van Warmond afsloot kan ik weer als bestuurder aan de slag. Dat voelt weer helemaal goed kan ik u zeggen.

De installatie vond plaats nadat de raad uitgebreid de gelegenheid kreeg om de kandidaat wethouders te onderwerpen aan een aantal scherpe vragen. Het was mijn eerste mogelijkheid om de sfeer een beetje te proeven.

Mede op verzoek van de andere collegepartijen ga ik me de komende periode bezig houden met de onderwerpen Ruimtelijke Ordening, Wonen en Grondzaken. Voor mij is dat redelijk bekend terrein zodat ik hiermee snel aan de slag hoop te kunnen gaan. Doordat ik van buiten de gemeente kom is mijn kennis van de stad en haar inwoners wellicht nog wat beperkt. Tijdens mijn inwerkperiode ga ik proberen dit snel in te halen. In mijn agenda maak ik in ieder geval extra tijd vrij voor de kennismaking met de stad. Op deze plaats zal ik verslag blijven doen van mijn ervaringen.


Vanaf vandaag ben ik als wethouder van Leiden ook herkenbaar dankzij de revertspeld die ik uit handen van de burgemeester mocht ontvangen. Ik zal hem met trots dragen.


Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten