vrijdag 11 juli 2008

Water

Toen ik eind vorig jaar de portefeuille Economische Zaken en Toerisme over nam van mijn voorganger Filip van As, was er in ieder geval een reden waarom ik daar buitengewoon ingenomen mee was. Onder toerisme valt in Leiden ook watertoerisme en als oud burgemeester van een watersportgemeente weet ik hoeveel potentie water heeft voor het toeristische product van de gemeente. Vandaar dat ik de ambtenaren destijds heb verzocht om een bijeenkomst te organiseren waar we samen met partijen uit de stad konden praten over de kansen op dit gebied.

Vandaag was die bijeenkomst. Nadat we in de raadzaal een aantal presentaties hebben gezien zijn we met elkaar in een boot gestapt. De boottocht was bedoeld om te ervaren welke zaken op en rond de Leidse wateren nu niet goed geregeld zijn en dus aangepakt zouden moeten worden. Op deze manier merk en zie je meteen wat er mis is. De waterondernemers weten precies aan te wijzen wat de problemen zijn. Vaak gaat het om zaken die relatief eenvoudig en snel op te lossen moeten kunnen zijn.

De watersportondernemers in deze regio hebben overigens een eigen site: www.wokb.nl

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten