donderdag 13 september 2012

38 zetels

Ik ben vanmorgen maar eens begonnen om mijn collega's van de VVD in het college te feliciteren met de enorme overwinning van hun partij. Ik deed dat nadat ik gisterenavond en afgelopen nacht binnen mijn eigen partij een geweldig feest mocht vieren.

Wat was het indrukwekkend om vannacht in het Amsterdamse Paradiso (foto) met zoveel partijgenoten Diederik Samsom te feliciteren met zijn klinkende overwinning. Hij heeft voor mijn partij een enorme prestatie neergezet. Maar het werk is nog niet klaar. Het is aan hem om deze mooie overwinning nu om te zetten in een sterk en sociaal kabinet waarin VVD en PvdA gaan samenwerken. Het zal niet eenvoudig worden, maar ik vertrouw erop dat hij ook deze klus weet te klaren.

De campagne is achter de rug. Ik ga weer gewoon aan het werk als gedeputeerde voor alle Flevolanders. Snel nadenken hoe we de nieuwe politieke verhoudingen in Den Haag kunnen benutten om Flevoland verder vooruit te helpen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten