dinsdag 11 augustus 2015

Zomerstage 2, rederij De Tijd

De rivier De Vecht en de economische ontwikkeling gaan van oudsher goed samen. Vandaag de dag is dat nog steeds het geval, al is de aard van de bedrijvigheid in de loop der tijd flink veranderd. De gemeente zet tegenwoordig vooral in op bevordering van de recreatieve en toeristische functie van de rivier, die de meeste kernen van Stichtse Vecht met elkaar verbindt.

Het kwam dus goed uit dat ik voor mijn zomerstage vandaag aan de slag mocht bij rederij De Tijd uit Maarssen. Arjan en Sheri van den Hoek, de eigenaren van de rederij, verzorgen allerlei activiteiten op het water van grote party's tot exclusieve diners. Vandaag mocht ik de bemanning aan boord een handje helpen met een activiteit van de laatste categorie. Op uitnodiging van Stan Huygens journaal/De Telegraaf kwam er rond het middaguur een selecte groep geslaagde ondernemers en bekende Nederlanders uit o.a. de wereld van PR, Marketing, Architectuur, de Uitzendbranche aan boord om bij te praten, de laatste nieuwtjes uit te wisselen, te netwerken en zaken te doen. Uiteraard werden er onderweg foto's, veel foto's, gemaakt tegen de achtergrond van de mooiste buitenplaatsen die onze gemeente rijk is. De gastheer namens de Telegraaf was Jan Roeland, een van de PR goeroes van Nederland.

Mijn rol was uiteraard om te zorgen dat het de gasten aan niets ontbrak. Ik weet niet of dat helemaal is gelukt. Het zou kunnen zijn, dat ik uiteindelijk toch wat meer aandacht had voor de promotie van onze gemeente en de mogelijkheden die De Vecht te bieden heeft. Hoe het ook zij, als ik mijn gasten mag geloven, en waarom zou ik dat niet doen, gingen zij tegen het eind van de middag zeer tevreden naar huis. Voor een uitgebreider verslag van de reis en mijn optreden verwijs ik u naar het Stan Huygens Journaal.

Voor mij was vandaag vooral een buitengewoon prettige kennismaking met deze vorm van recreatie en toerisme rondom De Vecht.

Tot morgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten