vrijdag 14 augustus 2015

Zomerstage 7, De Koet

Vanmorgen was ik voor mijn 7e zomerstage van deze week bij het openlucht zwembad De Koet in Kockengen. Als de vlag naast de entree in top hangt, dan weet iedereen in Kockengen dat het openlucht zwembad De Koet open  is. Daarom mocht ik vanmorgen vroeg als eerste klus de vlag hijsen. Onder de deskundige en enthousiaste leiding van de enige fulltime medewerker Ronald Schalkwijk, mocht ik de hele ochtend aan het werk. Na het hijsen van de vlag ging ik aan de slag met de waterkwaliteitscontrole. Drie keer per dag meet men zaken als  chloorniveau, zuurgraad, waterverbruik, temperatuur etc. Zeker na een drukke dag met meer dan 600 bezoekers is het belangrijk dat de waterkwaliteit goed blijft.





Daarna mocht ik assisteren bij de zwemlessen. Iedere ochtend tot 10:30 uur komen de allerkleinsten uit Kockengen zwemmen. Voor de kinderen is het vooral spannend of ze nog mogen afzwemmen voor het bad over vijf weken de deuren weer sluit. Mocht dat niet lukken, dan kunnen ze weliswaar naar een binnenbad elders, maar in het eigen dorp afzwemmen is natuurlijk veel leuker.

Na de zwemles ging ik verder naar het peuterbad. In alle drukte van gisteren was het hoog tijd voor de waterstofzuiger. Hiermee kon ik het zand dat door alle kindervoetjes naar binnen was gelopen weer uit het badje krijgen.

Precies op dat moment kwam de 25.000ste bezoeker door de poort naar binnen. Op zo'n moment is het handig dat de burgemeester toch in huis is, zodat ik direct in aktie kon komen. Namens het zwembad De Koet feliciteerde ik Charlotte en Maurits van 4 en 2 jaar, die samen met hun moeder Ingrid de gelukkigen waren. (foto)

Daarna nog even aan het werk in  de kassaruimte waar de snoepzakjes nog bijgevuld moesten worden.

Het was leuk om een ochtend in dit mooie openlucht zwembad te vertoeven. De Koet is niet zomaar een zwembad. Toen de gemeente al weer heel lang geleden het bad wilde sluiten, hebben de inwoners van Kockengen het bad overgenomen. Dankzij een paar betaalde krachten, maar ook heel veel vrijwilligers draait het bad inmiddels veel beter dan de gemeente ooit voor elkaar kon krijgen. Het is echt een bad van en voor de inwoners van Kockengen geworden. Bovendien komen de bezoekers bij mooi weer uit de hele regio.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten