woensdag 20 juli 2005

Een beetje afronden

Vandaag maar weer eens begonnen met een stukje hardlopen in mijn woonplaats Hillegom. Best lekker om de dag mee te beginnen. Het is wat minder warm dan de afgelopen dagen, dat loopt wel een stuk prettiger.

Daarna naar Warmond gereden. Daar heb ik met de betrokken medewerker gesproken over de aanvragen voor Koninklijke Onderscheidingen (KO's) die de afgelopen tijd zijn binnen gekomen. Mensen die iemand voor een Koninklijke onderscheiding in aanmerking willen laten komen dienen hiervoor een voorstel in bij de burgemeester in de woonplaats van de kandidaat. De burgemeester voert een aantal controles uit en stuurt daarna alles door aan het Kapittel in Den Haag. Daar zorgt men voor de uiteindelijke beoordeling volgens nauwkeurig omschreven criteria. Het is dus niet de burgemeester die dit beoordeelt. Wel kan ik in bepaalde gevallen een extra aanbeveling meesturen. Wat we nu doen is al voor de lintjesregen van 2006. De aanvragen voor die tijd moeten binnenkort de deur uit zijn. Meer informatie hierover kunt u vinden op www.lintjes.nl

Vervolgens ben ik in Voorhout geweest voor overleg met een delegatie van personeel/vakbonden uit de 3 gemeenten. We hebben vooral gesproken over het onderwerp inpassing en functiewaardering voor de nieuwe gemeente Teylingen. Gisteren schreef ik daar al iets over. We zijn er nog niet helemaal uitgekomen; vrijdagochtend gaan we verder praten.

Vanmiddag was ik weer terug in Warmond. Daar heb ik veel leeswerk en e-mail weggewerkt en uitgaande brieven ondertekend. Ook wat lopende zaken doorgesproken met de gemeentesecretaris en wethouder Van Klinken. Volgende week begint mijn vakantie en ik probeer mijn lopende werkzaamheden een beetje af te ronden.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten