vrijdag 23 mei 2008

Zomerschilder

Nadat ik vanmorgen met een aantal collega wethouders aanwezig was tijdens een bijeenkomst voor alle leidinggevenden uit onze gemeentelijke organisatie, was ik vanmiddag op het Vrouwenkerkplein. Op verzoek van de gemeenteraad zal dit plein de komende tijd opnieuw worden ingericht om er in 2009 weer piekfijn uit te zien. In dat jaar is het 400 jaar geleden dat de Pilgrim Fathers zich tijdelijk in Leiden vestigden. Daarover schreef ik eerder.

Vooral de noordgevel van het plein staat er slecht bij. Het wachten is op een marktpartij die deze kant wil herontwikkelen, maar dat lukt niet meer voor 2009. Dat was voor de raadscommissie vorig jaar aanleiding om het college voor te stellen om deze panden wat op te knappen. Toen bleek dat daarvoor onvoldoende geld beschikbaar was, kwam spontaan het aanbod uit de commissie om het dan maar zelf te gaan schilderen.

Vanmiddag was het zover. Gehuld in een witte overall heb ik een handje geholpen. Ik moet zeggen dat het geen overbodige actie was. Het plein is er nu al ontzettend van opgeknapt. Bedankt Gijs Holla voor de foto's die ik van je kreeg.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten