woensdag 24 augustus 2005

Probus


Zoals elke woensdag begon ik ook vanmorgen weer met mijn wekelijkse rondje hardlopen door mijn woonplaats. Aan het aantal fietsers in de ochtendspits was weer goed te merken dat ook de scholen in de regio weer zijn begonnen. Dat was overigens ook te lezen op het kleurige spandoek boven de Herenweg in Warmond. Extra opletten is dus weer geboden tijdens de dagelijkse rit naar Warmond. Het einde van schoolvakanties is ook wel een beetje het signaal dat het bestuurlijke leven weer op gang begint te komen.

Daarna ben ik maar eens koffie gaan drinken bij de medewerkers van onze Buitendienst. De mannen (ik zie daar helaas nog geen vrouwen) die Warmond mooi en schoon houden zal ik maar zeggen. We hebben gesproken over de fusie, en wat de medewerkers daar van merken en denken. Natuurlijk kwam ook de (financiele) waardering van dit werk aan de orde.

Tegen de middag was ik in Sassenheim. De plaatstelijke Probus Sassenheim-Voorhout (zie www.probus-nederland.org) had mij uitgenodigd om iets te komen vertellen over mijn visie op de fusie tussen Sassenheim, Voorhout en Warmond. Een groep van zo'n 25 heren (ook hier geen vrouwen, maar als ik het goed begrijp is dat juist de bedoeling) luisterden aandachtig naar mijn verhaal en stelden na afloop een aantal scherpe vragen. Men was duidelijk goed op de hoogte van de materie. Uit de reacties die ik kreeg trek ik de conclusie dat het wel is gelukt om deze heren te overtuigen van de noodzaak van de op handen zijnde fusie.

Uitleggen waarom we iets doen, maar zeker ook luisteren naar reacties is natuurlijk toch een van de kernactiviteiten van een bestuurder. Misschien is het daarom dat ik dit soort presentaties graag mag doen. Het was in ieder geval leuk om te doen en ik hoop eigenlijk een beetje op wat meer uitnodigingen zoals deze. Dus als u nog suggesties heeft....

Vanmiddag was ik terug in Warmond voor administratie, post en wat intern overleg.

Morgen is er weer een dag, tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten