dinsdag 26 september 2006

Debat

De agenda van het college van burgemeester en wethouders was weer overvol vandaag. Naast de normale punten hebben we in deze tijd van het jaar te maken met de voorbereidingen op de begroting voor 2007 en dat kost nu eenmaal veel tijd. Een van de onderwerpen waarover we gesproken hebben was de verbouwing en uitbreiding van de Stadsgehoorzaal. Dit maakt onderdeel uit van het Aalmarktproject, een van de belangrijkste projecten uit mijn portefeuille, maar ook het project met de meeste tegenslagen. Net nu we er in geslaagd waren om wat voortgang te maken door een veel betere communicatie met bezwaarmakers, ligt de zaak weer stil vanwege een enorme tegenvaller bij het aanbesteden van de werkzaamheden. Een overschrijding van de ramingen tussen de 2 en 3 miljoen euro is veel te groot om zomaar verder te gaan. Daar zullen we de komende weken een andere oplossing voor moeten vinden.

Vanavond vergaderde de gemeenteraad. Een aantal partijen had een debat aangevraagd naar aanleiding van de situatie rondom de panden in de Koppenhinksteeg. In een stevig debat, dat ruim twee uur duurde, heb ik mijn best gedaan om uit te leggen waarom het college van mening is dat we goed hebben gehandeld. Terwijl een aantal sprekers van mening was dat wij de gebruikers van de panden wel wat harder hadden mogen aanpakken, was een ander deel juist weer van mening dat het allemaal wel wat minder had gemogen. Aan het eind van het debat heb ik de conclusie getrokken dat de raad de lijn van het college tot nu toe kan ondersteunen. Dat maakt voor mij de weg vrij om op korte termijn samen met alle partijen aan de slag te gaan om het legalisatieproces door een moeilijke laatste fase heen te trekken. In heb er na deze avond voldoende vertrouwen in dat dit gaat lukken en ik weet me verzekerd van een aantal zeer kritische volgers.

Tot ziens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten