donderdag 3 januari 2008

Speeddating

Vanavond was ik bij de eerste nieuwjaarsreceptie van 2008 van de BV Leiden in de Marekerk. Voor mij als nieuwe wethouder Economische Zaken een mooie gelegenheid om kennis te maken met mijn nieuwe doelgroep van beleid; de Leidse ondernemers. Zo'n nieuwjaarsreceptie is natuurlijk bij uitstek de gelegenheid om snel veel nieuwe mensen te leren kennen, een avondje speeddaten dus.


Duo-voorzitter Mariƫtte Barnhoorn (foto) sprak daar namens de bijna 400 leden/ondernemers haar nieuwjaarstoespraak uit. In de richting van de politiek overigens een buitengewoon milde toespraak, maar dat had alles te maken met het feit dat ze het nieuwe college wel een kans wil geven om in 2008 echt iets voor ondernemend Leiden te betekenen. We zullen er als college wel flink voor moeten werken om volgend jaar weer zoveel mildheid over ons heen te krijgen. Over mijn nieuwe portefeuille liet ze overigens geen onduidelijkheid bestaan. Voor de BV Leiden ben ik vooral wethouder voor meer ruimte voor bedrijven en parkeren. Eventuele woningbouw in de Oostvlietpolder wanneer de Raad van State geen ruimte ziet voor bedrijfsontwikkeling zag ze als een grapje van de onderhandelaars tijdens de onderhandelingen over het coalitieakkoord. We zullen zien.

Tot ziens.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten