woensdag 5 maart 2008

Haarlemmermeer

De gemeente Haarlemmermeer is met zijn 140.000 inwoners bijna een buurgemeente van Leiden. Het is precies 14 minuten reistijd van Leiden Centraal naar Hoofddorp. Voor mij was dat vandaag reden om eens een kennismakingsbezoek te brengen aan mijn collega wethouder van Economische Zaken in deze gemeente.

Maatschappelijk en economisch zijn er veel relaties tussen de Haarlemmermeer en Leiden, maar omdat deze gemeente tot een andere provincie hoort, zijn de bestuurlijke contacten zeldzaam. Ik heb met mijn collega afgesproken dat we gaan nadenken hoe we daar iets mee kunnen doen.

Vanavond waren in het ROC-complex aan de Lammenschansweg een groot aantal bestuurders van Leidse sportverenigingen bijeen voor een presentatie van het project Huis van de Sport. Het was een geanimeerde bijeenkomst waar over het algemeen lovende woorden te horen waren over dit project. Wel vroegen een aantal bestuurders zich af wat de gevolgen van een dergelijk omvangrijk sportproject kunnen zijn voor de investeringen in sportvoorzieningen elders in de stad. Met deze mensen was ik van mening dat Huis van de Sport niet tot gevolg mag hebben dat voorzieningen elders in de stad moeten inleveren. Wat mij betreft is dit een voorwaarde voor de verdere ontwikkeling.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten