zondag 24 augustus 2008

Marathonnacht

Op uitnodiging van Leiden Atletiek zat ik vanmorgen om 01.30 uur in hun clubhuis in de Leidse Hout. Samen met zo'n 75 atletiek enthousiasten heb ik daar op een groot scherm de Marathon in Beijing kunnen volgen. Aanleiding voor deze nachtelijke bijeenkomst was het feit dat Kamiel Maase voor Nederland uit kwam. Alhoewel Kamiel al heel lang niet meer in Leiden woont, is hij altijd lid gebleven van Leiden Atletiek waardoor hij vele fans in Leiden heeft.

Het is niet mijn gewoonte om mijn nachtrust voor dit soort activiteiten te onderbreken, maar deze keer moest ik een uitzondering maken. Ik heb Kamiel in 2006 al eens in Leiden ontmoet (zie mijn weblog van 7 september 2006). Voor hem vormde deze Olympische Spelen een afsluiting van een mooie internationale sportcarriere. Alhoewel hij zelf misschien niet helemaal tevreden was met zijn resultaat, (hij eindigde op een 36e plaats in 2 uur, 20 min. en 30 seconden) kan ik alleen met veel respect kijken naar deze atleten. Kom ik als amateur loper met moeite boven de 12 km per uur, deze mannen slagen er in om meer dan 2 uur een snelheid van bijna 20 km per uur vast te houden. En dat bij een temperatuur van 26 graden, dat is echt geweldig.

De foto links kreeg ik van Leiden Atletiek en is gemaakt door Nico Plaatzer. Bedankt daarvoor. Meer foto's zijn te vinden via de site van Leiden Atletiek.

Zo rond 04. 00 uur ging ik weer naar huis. Het was een leuke ervaring.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten