vrijdag 12 december 2008

Kasteel

Vandaag viel mij de eer te beurt om de officiële opening te verrichten van de nieuwste locatie van Kinderopvang 't Kasteel. Deze nieuwe accommodatie is tot stand gekomen dankzij een unieke samenwerking tussen de organisatie van 't Kasteel en korfbalvereniging LKV Sporting Trigon. Na een ingrijpende verbouwing van de oude sportkantine van Trigon is deze tevens geschikt als opvanglocatie voor buitenschoolse opvang. Op 't Kasteel Trigo vermaken de 'prinsen en prinsessen' van 9 tot 12 jaar zich dagelijks buiten schooltijd.

't Kasteel Trigon is wel een heel mooi voorbeeld van multifunctionele samenwerking tussen een organisatie voor kinderopvang en een sportvereniging. Voor de mensen van 't Kasteel was het niet de eerste keer dat men getuige was van de opening van een multifunctionele locatie. De andere locaties in Leiden zijn 't Kasteel De Speelschans (in speeltuin De Speelschans) en 't Kasteel Roomburg (bij de Leidse Hockeyclub Roomburg). Door deze samenwerking is de accommodatie 's avonds en het weekend in gebruik voor de sportvereniging en de overige tijd als kinderopvang. De organisaties delen de kosten en hebben daardoor beide een professionele accommodatie voor een hele betaalbare prijs. Daarnaast heeft het gebouw een hele mooie buurtfunctie gekregen. Alleen maar winnaars dus.

Wat mij betreft geven Trigon en 't Kasteel met deze samenwerking een voorbeeld dat ook op andere plekken in de stad navolging kan krijgen. Daar zou ik me in ieder geval wel voor in willen zetten.

De openingshandeling zelf mocht ik verrichten door het gooien van een bal door een korf. In één keer raak! De foto van dat moment ontving ik van Hans IJzerman, waarvoor mijn dank.

Ik wens besturen, medewerkers en vrijwilligers heel veel succes met deze prachtige locatie.

Tot ziens.

2 opmerkingen:

  1. Ik zie dat er nog meer korfbaltalent in de familie zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja,
    en de prinsen en prinsessen en de sporters kunnen straks ook fijn in aanraking komen met zwaarverslaafden (de een wat minder gevaarlijk dan de ander), met dank aan uw collega Van den Berg!

    BeantwoordenVerwijderen