maandag 31 januari 2011

Sporthelden

In Lelystad stonden vanavond alle Flevolandse sporthelden even in het zonnetje. Tijdens een geweldige show met presentatrice Dione de Graaf (foto) kwamen alle genomineerden voor de Flevolandse sportprijzen achter elkaar het podium op. Uiteraard kon er per categorie maar eentje winnen, maar verliezers heb ik op het podium niet gezien. Zelf heb ik een korte toespraak gehouden en mocht ik de sportman van het jaar huldigen. Dat is dit jaar de honkballer Sidney de Jong geworden. Daarnaast heb ik de sporters Thijs van Valkengoed en Timothy Beck namens de provincie onderscheiden met de Flevospeld vanwege hun sportieve prestaties. Ze stopten allebei met hun sportieve carrière in 2010.

Toen ik al die honderden enthousiaste sporters, trainers, ouders en bestuurders in de zaal zag, wist ik zeker dat ons doel om van Flevoland de sportiefste provincie van Nederland te maken, niet overdreven is.

De andere prijzen waren als volgt verdeeld: Sportvrouw turnster Céline van Gerner.
Sporttalent is Bianca Baak (atletiek). Met de titel van Sportploeg ging de Almeerse Hockey Club Heren I aan de haal. Sporter met een beperking is geworden Jelmar Bos (atletiek). De titel Amateursportman van 2010 ging naar wakeboarder Mike Ketellapper en Amateursportvrouw werd de karateka Priscilla Baak. De Amateursportploeg van 2010 is de gymnastiekvereniging CGV Urk Jeugd B-team.


De tekst van mijn toespraak kunt u hier doorlezen.


Tot ziens,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten