vrijdag 11 april 2008

Bitter

In het dorp Warmond is het een jaarlijkse traditie om het watersportseizoen te openen met het uitbrengen van een toast onder de Jeneverboom. De organisatie van dit evenement is in handen van het Genootschap van de Jeneverboom. De mannen in rokkostuum houden van tradities. Als ik het goed heb gezien waren er voor deze gelegenheid zelfs nieuwe Warmondse vlaggen bijgedrukt. Ik schreef eerder over deze bijzondere gebeurtenis. Als wethouder met o.a. toerisme in portefeuille kreeg ik dit jaar een uitnodiging om deze gebeurtenis bij te wonen en dus vertrok ik rond 15:00 uur vanaf het stadhuis met de nieuwste aanwinst van de Leidse Rederij naar de Kaag.

Het watersportprogramma op en rond de Kaag ziet er voor het komende jaar weer geweldig uit. Ik heb in mijn toespraakje nog maar eens benadrukt hoe belangrijk het voor de Leidse (toeristische) ondernemers is om samenwerking te zoeken met partijen rond De Kaag. Ook de gemeenten Teylingen en Leiden kunnen op dit gebied naar mijn mening meer samenwerken.

De bijeenkomst onder de jeneverboom is alles behalve alcoholvrij, daar zorgen de leden van het genootschap wel voor. Naast het traditionele 'Kaagwater' presenteerden zij dit jaar een nieuw drankje in de vorm van een kruikje 'Kaagbitter' die overigens prima smaakte.
Meer leuke foto's van dit evenement zijn terug te vinden op de fotosite van Marjan Schavemaker uit Warmond.

Tot ziens.










Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten