woensdag 14 september 2005

Druk, druk, druk

Dat was wat je noemt een volle agenda vandaag. Voor een belangrijk deel was dat natuurlijk een gevolg van de gebeurtenissen van gisteren. De ochtend begon met een bijeenkomst van de Warmondse fractievoorzitters om afspraken te maken over de politieke agenda van de gemeenteraad voor de komende periode. Natuurlijk hebben we daarbij ook even stilgestaan bij de gevolgen die de beslissing van de Eerste Kamer heeft voor het werk van de Warmondse gemeenteraad in de nog resterende maanden tot 1 januari.

Daarna had ik een spannend vertrouwelijk overleg met de fractievoorzitters. Het ging om mijn eerste functioneringsgesprek als burgemeester van Warmond. In dat opzicht zijn wij als burgemeesters dus niet anders dan heel veel andere mensen, en gelukkig maar. Gezien de vertrouwelijkheid van dit gesprek zal ik hier niet verder ingaan op de inhoud. Die blijft beperkt tot alleen de gesprekspartners en de Commissaris van de Koningin. Deze laatste krijgt het verslag. Wel kan ik melden dat het een prettig gesprek is geweest.

Daarna had ik samen met de burgemeesters uit Sassenheim en Voorhout een uitgebreid persgesprek met Janneke Dijke van het Leidsch Dagblad. Zij wilde met ons eens doorpraten over wat er nu de komende maanden allemaal gaat gebeuren, en wat de inwoners daarvan merken. Ik ben benieuwd wat er morgen in de krant staat.

Daarna had ik samen met de wethouders een persconferentie. Daar hebben we nog eens onze Warmondse reactie gegeven op het fusiebesluit. Het hoofdonderwerp was echter de besluitvorming in het college rondom het bestemmingsplan voor de bebouwde kom. U kunt ook dat dus binnenkort in de krant tegemoet zien. Direct na deze bijeenkomst ben ik doorgelopen naar een bijeenkomst met alle medewerkers. Voor hen heeft de fusie enorme gevolgen en daar hebben we met elkaar eens rustig over gesproken. Overigens niet nadat ik ze ook bedankt had voor al het werk dat rondom de fusie inmiddels is verzet. Aangezien ook het normale werk daarnaast gewoon door moest gaan is dat een enorme prestatie geweest. Dat mocht ook wel eens gezegd worden.

Daarna hadden we een bijeenkomst van de stuurgroep Teylingen, de drie colleges dus. Hierbij was voor de eerste keer ook de toekomstige gemeentesecretaris van Teylingen aanwezig. Haar naam is Ria van Rhijn en zij is nu nog gemeentesecretaris van de gemeente Wijdemeren. Meer info kunt u vinden op www.teylingen.info. De sfeer in de stuurgroep was overigens uitstekend. Nu de fusie definitief is hebben we allemaal hetzelfde doel voor ogen en dat is voor de komende maanden belangrijk.

Aan het eind van de middag ben ik even langsgeweest in Leiderdorp. Daar nam Victor Molkenboer afscheid als wethouder. Morgen gaat hij aan de slag als kersverse burgemeester van Leerdam. We kennen elkaar al heel lang en hebben samen het een en ander meegemaakt maar daar zal ik u niet mee vermoeien. In Leerdam krijgen ze in ieder geval een prima burgemeester.

Vanavond heb ik met een paar mensen een boeiend gesprek gehad over financiering van grote projecten in de regio.

Zo dat was wel weer genoeg voorlopig. Ook morgen weer een overvolle agenda. Tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten