maandag 8 mei 2006

Buurtbezoek

Langzaam begint mijn agenda een beetje regelmaat te vertonen. Binnen die regelmaat is de maandag vooral aangewezen voor het intern overleg met de ambtelijke organisatie. Dat was dus ook vandaag het geval. Ik heb vooral gesproken over de onderwerpen die later deze week ook aan de orde komen in twee commissievergaderingen.
Aan het eind van de middag ben ik op bezoek geweest bij de omwonenden van het station Lammenschans. Donderdagavond gaan we in de commissie Ruimte en Bereikbaarheid praten over de nieuwbouwplannen die het ROC Leiden heeft ontwikkeld voor deze locatie. Gezien de gevolgen die dit plan heeft voor de directe omgeving had ik er behoefte aan om mezelf ter plekke op de hoogte te stellen van de situatie. Mede via dit dagboek had ik een paar uitnodigingen gekregen om ook bij de mensen thuis te komen kijken.

De indrukken die ik tijdens dergelijke bezoekjes krijg zijn zoveel beter dan wat ik op het stadhuis uit de dossiers kan lezen. Dat helpt me enorm om betere beslissingen te kunnen nemen. Het is overigens niet mijn gewoonte om voor zulke uitstapjes veel aandacht te vragen, maar in dit geval had de buurt de regie een beetje overgenomen. Er waren veel mensen op de been, de pers was uitgenodigd, en ik kreeg maar liefst 500 handtekeningen overhandigd die het standpunt van de buurt nog eens moesten onderstrepen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten