woensdag 3 maart 2010

Teleurstelling

We hebben heel dik verloren, zoveel is vanavond duidelijk geworden. Natuurlijk had ik vooraf rekening gehouden met het feit dat de Partij van de Arbeid in Leiden een aantal zetels zou moeten inleveren, maar van 10 naar 6 zetels had ik in mijn stoutste dromen niet kunnen voorspellen. Maar de kiezer heeft gesproken en daar valt helemaal niets tegen in te brengen. Rond middernacht heb ik de lijsttrekker van D66, Paul van Meenen, mijn felicitaties overgebracht. Hij heeft het knap gedaan. Met tien verworven zetels hebben de kiezers een belangrijke verantwoordelijkheid in zijn handen gelegd.

De komende dagen zullen de onderhandelingen voor een nieuwe college beginnen. Het ligt voor de hand dat het oude college zolang op de winkel past. Wat ik daarna ga doen? Daar ga ik de komende tijd eens goed over nadenken. Voorlopig blijf ik daarover op deze plaats verslag doen.

Overigens was het vanavond niet alleen kommer en kwel. Ondanks het verlies blijven we de 2e partij in Leiden. Dit is mede te danken aan heel veel hardwerkende vrienden en vriendinnen binnen de Leidse PvdA. Allemaal samen vormden we de afgelopen maanden een geweldig campagneteam. Het was heel bijzonder om met deze mensen samen te werken. Ook dat bleek vanavond. Behalve de verkiezingen hebben we vanavond helemaal niets verloren.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten