zaterdag 27 maart 2010

Gouden speld

Het komt wel vaker voor dat een ondernemer in de stad stopt met zijn werkzaamheden. Op zichzelf is dat meestal geen nieuws en geen aanleiding voor het college van Burgemeester en Wethouders om daar even stil bij te staan. Zo nu en dan maken we daar echter een uitzondering op. Dat was ook het geval bij Ton Elderhorst en daarom mocht ik hem vanavond de 'Gedenkspeld der gemeente Leiden in goud' uitreiken.

Het behoeft geen betoog dat ik het als wethouder Economie en Sport bijzonder op prijs stelde dat ik deze uitreiking namens het college mocht doen. Sport en Economie zijn immers ook de onderwerpen waar Ton zijn leven lang mee bezig is geweest. Eerst vanuit zijn bedrijf Match, later Bakker Sport en weer later vanuit de winkel van Sport 2000 aan de Breestraat.

Daarnaast was hij jarenlang voorzitter van de Ondernemersvereniging Breestraat, actief binnen het Centrummanagement en 21 jaar actief lid van de 3 october vereniging.

Bovendien is Ton een pleitbezorger voor een goede bereikbaarheid van de stad en de komst van de RijnGouwelijn in het bijzonder. Gezien de loop van de collegeonderhandelingen heb ik dat laatste feit met enige nadruk in mijn speech voor Ton verwerkt. Gelukkig voorziet de 'Regeling inzake de instelling en toekenning van de Gedenkspeld der Gemeente Leiden' niet in het terugnemen van een reeds uitgereikte speld. Een luid applaus van vele vrienden en kennissen in de winkel aan de Breestraat was het gevolg.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten