donderdag 11 maart 2010

Klein college

Toen ik bijna 4 jaar geleden als wethouder in Leiden begon telde het college zes wethouders. Na de val van het eerste college werden dat er vijf. Toen begin dit jaar collega John Steegh vertrok waren we nog met vier wethouders. Vanavond werd de nieuwe gemeenteraad van Leiden geinstalleerd. Drie van mijn collega wethouders werden vanavond als gevolg van hun verkiesbare plaatsen op de verschillende lijsten, eveneens als raadslid geinstalleerd. Daardoor was ik vanavond nog de enige wethouder achter de collegetafel.
De foto kreeg ik van Joost van Breukelen, waarvoor natuurlijk mijn dank.
Ik wens alle nieuwe raadsleden de komende 4 jaar uiteraard heel veel succes toe.

Tot zien

1 opmerking:

  1. Aha, een triumviraat zoals dat gold in de oude Romeinse Tijd. Een vorm van openbaar bestuur, die ook na de Romeinse periode veelal in tijden van nood werd ingesteld. Dat was nog eens een efficiƫnte manier van besluitvorming en besturen. Ik zal maar niet vragen wat dhr. Witteman daar persoonlijk van vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen