zondag 28 maart 2010

We hebben de beker!

Vanmiddag zat ik tussen meer dan 1000 trouwe ZZ-Leiden supporters in het grote topsportcentrum in Almere. Daar speelde onze eigen ZZ-Leiden een daverende bekerfinale tegen Amsterdam. Ik heb genoten van het spel maar ook van de manier waarop de supporters van ZZ-Leiden de trots voor hun team en hun stad zo ver buiten Leiden uit weten te dragen. Daar kunnen de Amsterdammers nog wat van leren.

De pers schreef na afloop lovende woorden over onze jongens en de tijden van Parker Leiden lijken in de commentaren te herleven. Dit zijn de momenten waar je als wethouder sport op zit te wachten. Vanaf vandaag is Leiden weer een echte sportstad, en staan we nationaal voorlopig weer op de kaart.

De komende weken staan in het teken van de nationale Play-Offs. Naast de bekeroverwinning van vandaag ligt hier de volgende uitdaging. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Na terugkomst van de spelers in Leiden zaten de tribunes van de 5-mei hal vol met supporters voor een huldiging. Het werd een groot feest waarbij ik moest bekennen dat de 5-meihal nu definitief te klein is geworden voor dit team. Of ik daar nog iets aan kan doen, zal moeten blijken. Ik ga er in ieder geval de komende weken nog mijn best voor doen. Zonder die toezegging kwam ik gisteren niet meer weg uit de lange armen van Monta McGhee, de nummer 5 (foto).

De foto's in deze blog zijn van Richard Koolen en John Brussel.

Tot ziens.

2 opmerkingen:

  1. Is toch een enorme gemiste kans. Al jaren weet iedereen dat de 5 mei hal te klein is voor dit team. En om dan nog als aftredend wethouder je best te gaan doen... Beetje erg laat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, maar wat is nu de gemiste kans? Het verzoek om uitbreiding van de 5 mei hal kreeg ik eind vorig jaar voor de eerste keer van ZZ-Leiden en ben daar toen direct mee aan de slag gegaan. Daarnaast heb ik de afgelopen twee jaar hard gewerkt aan Huis van de Sport. In dat project zit een multifunctionele hal die de 5 mei hal gaat vervangen. Het project kreeg in februari jl. goedkeuring van de gemeenteraad.

    BeantwoordenVerwijderen