woensdag 11 oktober 2006

Interview

Leerlingen uit de derde klas van het Stedelijk Gymnasium hadden vandaag een afspraak gemaakt voor een interview met deze wethouder. Ze deden dat in het kader van een schoolopdracht en waren onder andere op zoek naar de relatie tussen het beroep van wethouder en de genoten schoolopleiding. Het werd een goed gesprek van drie kwartier. Dankzij een overduidelijke gedegen voorbereiding, kreeg ik een groot aantal goedgerichte vragen. Naar aanleiding van dit gesprek gaan ze een presentatie voor de klas verzorgen en een schriftelijke rapportage maken. Ik heb afgesproken dat ik die rapportage t.z.t. mag ontvangen. Ik ben benieuwd welke conclusies ze gaan trekken.

Vanmiddag even op de fiets naar De Kooi geweest. Daar moet de openbare basisschool De Viersprong tijdelijk naar een andere locatie in verband met het wijkontwikkelingsplan voor Leiden Noord. Er zijn twee mogelijkheden, maar de school en de buurt zijn het niet eens over welke oplossing het moet gaan worden. Inmiddels heeft de PvdA fractie in de gemeenteraad ook schriftelijke vragen gesteld over dit onderwerp en hebben de buurtbewoners een petitie aangeboden. Binnenkort moet het college de knoop doorhakken en een besluit nemen. Tijd voor mij om me ter plekke ook eens door de schoolleiding te laten informeren over de situatie. De ene oplossing lijkt voor de schoolkinderen een minder veilige route op te leveren en bij de andere oplossing krijgen de direct omwonenden een paar jaar een tijdelijk gebouw direct voor hun huis wat ten koste gaat van speelruimte voor de buurt. De komende tijd ga ik eens nadenken hoe we die afweging kunnen maken.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten