dinsdag 10 oktober 2006

Onvoorspelbaar

Mijn agenda vormt een van de belangrijkste hulpmiddelen bij mijn pogingen om zo efficient mogelijk om te gaan met mijn schaarse tijd. Dat is overigens al lang niet meer zo'n handzaam boekje dat moeiteloos in de binnenzak gaat. Mijn agenda is digitaal en staat op het netwerk in het stadhuis. Daar zorgen mijn geweldige ondersteuners ervoor dat alle afspraken een plekje krijgen en dat er niets fout gaat. Net als mijn collega's loop ik met een PDA in mijn zak die regelmatig contact heeft met het stadhuis om nieuwe afspraken uit te wisselen.

Ondanks alle techniek en goede zorgen komt het toch met regelmaat voor dat mijn dag helemaal anders loopt dan 's morgens nog lijkt. Vandaag was weer typisch zo'n dag.

Vanmorgen hebben we een persbericht uitgegeven waarin bekend gemaakt werd dat wij vorige week hebben besloten dat het asielzoekerscentrum aan de Rijnsburgerweg moet gaan sluiten wegens problemen met de brandveiligheid. Een bericht dat ook de landelijke pers haalde en daardoor vandaag om extra aandacht en dus tijd vroeg.

Vanmiddag ontstond er een probleem bij een bezoek van onze bouwinspecteurs aan een kraakpand in de stad. Door een probleem in de communicatie liepen de spanningen daar plotseling nogal hoog op. Om erger te voorkomen leek het me verstandig om direct zelf een gesprek met betrokkenen te hebben. Daarvoor moest ik vanmiddag wel 1,5 uur vrijmaken in mijn agenda. Het gesprek verliep overigens prima.

Vanavond was er een vergadering van de Raadscommissie Onderwijs en Samenleving. Vanmorgen kreeg ik de boodschap dat de commissie mij verzocht aanwezig te zijn voor een debat met betrekking tot de aanbesteding van de uitbreiding van de Stadsgehoorzaal. Dit soort uitnodigingen vallen in een categorie die je als wethouder niet kunt afslaan en dus schrapte ik de andere afspraken en was ik de hele avond aanwezig voor het debat met de commissie.

Wat eerst een heel gewone dinsdag leek te zijn, werd op die manier toch nog een enerverende dag. Zo is elke dag weer onvoorspelbaar.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten