zondag 17 december 2006

Roomburgboten

Bij mijn aantreden als wethouder heb ik naast de normale zaken binnen de ruimtelijke ordening ook de onderwerpen woonwagens en woonboten in portefeuille gekregen. Vooral de woonboten hebben me tot nu toe behoorlijk veel werk bezorgd. Vandaag was ik voor dit onderwerp te gast bij een aantal bewoners van de woontorens aan de Drususlaan in Roomburg.

Bij de vaststelling van het bestemmingsplan Roomburg heeft de gemeenteraad bepaald dat er naast deze woontorens een viertal, onder architectuur gebouwde, woonarken moeten komen. Tot nu toe was er echter nog geen uitvoering gegeven aan deze wens en dus zijn we daar onlangs mee aan de slag gegaan. Dit heeft alles te maken met het grote tekort aan ligplaatsen in de rest van de stad.

Ondanks het feit dat de huidige omwonenden destijds wel op de hoogte zijn gebracht van het feit dat deze vier woonboten hier zouden kunnen komen, heeft men altijd de stille hoop gehouden dat de gemeente hier vanaf zou zien. Nu we binnenkort met de uitvoering van dit plan willen beginnen, probeert men de gemeente van haar voornemen af te brengen.

Ik heb zelf kunnen waarnemen dat de woonarken inderdaad behoorlijk in het zicht komen te liggen van de bewoners in de tegenovergelegen hoogbouw. Aan de andere kant is de afstand tot de toekomstige arken niet kleiner dat de afstanden tussen veel gebouwen elders in de wijk.

Voor het daadwerkelijk uitvoeren van dit plan moet naast het bestemmingsplan ook nog het ligplaatsenplan worden aangepast. Het college zal daarvoor binnenkort een voorstel aan de gemeenteraad sturen. Ik heb de bewoners gewezen op de mogelijkheid om hun grieven voor die tijd bij de gemeenteraad kenbaar te maken.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten