Eigenaar en directeur Chris Koppert ontving me in een ruim opgezette showroom die een goed beeld geeft van het uitgebreide assortiment aan fietsaccessoires. Van fietshelm tot stuur, alles door de eigen productontwikkelaars uitgedacht en ontworpen en vervolgens in exclusieve productie gegeven bij een van de producenten aan de andere kant van de wereld. Onder de merknaam BBB brengt het bedrijf deze artikelen op de markt. Winkels in de Benelux krijgen hun goederen rechtstreeks uit de Leidse vestiging aangeleverd. De export naar de overige landen gaat rechstreeks vanuit de productieplaatsen.
De fietssport heeft tegenwoordig een goed imago. Het is gezond, schoon, betaalbaar en vriendelijk voor het milieu. Steeds meer mensen pakken de fiets. Niet alleen voor woon-werk verkeer, maar ook als vrijetijdsbesteding. Mede dankzij een slimme marketingstrategie weten de mensen van Augusta daar flink van te profiteren.
Als het om Augusta en de fietsstad Leiden gaat, dan passen die twee goed bij elkaar. Het bedrijf voelt zich uitstekend thuis en ziet de locatie ook niet zo snel veranderen. Dat heeft ook iets te maken met het feit dat een groot deel van de medewerkers in Leiden woont. Op het gebied van bereikbaarheid heeft de directeur nog wel wat wensen en daar neem ik goed nota van.
Tot ziens.
Tot ziens.
Maar een Giro d´Italia, die door Leiden/Nederland gaat?* Ik weet niet waar die cols liggen en of je met de organisatie ervan jongeren en werklozen structureel aan werk helpt met zo´n eendagsevenement. De enige ´cols´ waar ik vroeger als wielerliefhebber op trainde liggen in Zuid-Limburg (Cauberg, Vaalserberg, Keutenberg, de laatste een hele ´vieze´) en de organisatie van wielerevenementen is meestal voor het grootste deel in eigen beheer van zo´n profronde. Maar mocht het doorgaan, dan kom ik natuurlijk wel een kijkje nemen bij dit wielercircus.
BeantwoordenVerwijderenOverigens leuke bedrijfsreportage van Augusta. Nooit geweten dat de artikelen uit een Leids bedrijf komen.
* zie nieuwsbericht http://tinyurl.com/y9qt5uu