donderdag 11 februari 2010

Festival de Verleiding

Met ruim 300 deelnemers was het gebouw Nieuwe Energie vandaag heel even het brandpunt van de creatieve economie in Leiden. De organisatie van dit festival was in handen van de gloednieuwe stichting Leiden Communicatiestad. Deze stichting stelt zich, met steun van de gemeente Leiden, tot doel om de jonge communicatiesector uit te laten groeien tot een belangrijke pijler onder de Leidse economie.

Zelf heb ik een aantal uren rondgelopen en gepraat met heel veel creatieve ondernemers. Het werd een interactief, vrolijk, bruisend, breed en veelzijdig Leids communicatiefestival. De debatten, korte doe-het-zelf workshops, tentoonstellingen, rondleidingen, masterclasses, previews, en theateracts in tien verschillende paviljoens werden goed bezocht en waren van hoge kwaliteit.

Ook staatssecretaris Frank Heemskerk is enige tijd aanwezig geweest. Samen met hem voerde ik een gesprek (foto) met Leidse ondernemers over onderwerpen als administratieve lasten en de gevolgen van de recesssie. (De foto is gelinkt van sleutelstad.nl, waarvoor mijn dank aan Chris de Waard.)

Voor de promotie van het festival maakt ik samen met Peter Duijvesteijn een promotiefilmpje. Peter is directeur van de Stichting Leiden Communicatiestad. Het werd een heel bijzondere aflevering in mijn serie fietsfilmpjes.





Tot ziens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten