zondag 28 februari 2010

Roadrunnersloop

Het was vandaag de laatste zondag voor de verkiezingen en de verkiezingscampagne draait nog op volle toeren. Dat betekende vanmorgen vroeg door de stromende regen naar het clubhuis van de Leiden Road Runners Club. Daar werden vandaag verschillende afstanden gelopen in het kader van het Zorg & Zekerheidscircuit 2009/2010. Bijna 1000 lopers waren deze keer naar de Voorschoterweg gekomen.

Als wethouder Sport mocht ik het startschot geven bij de gezinsloop en de vijf, tien en vijftien kilometer loop waarna ik ook zelf de tien kilometer heb gelopen. Die heb ik deze keer afgerond in ruim 53 minuten. Na afloop snel mijn rode jas aangedaan om de honderden lopers en toeschouwers nog een folder meegegeven met daarop de tekst 'De komende 4 jaar lopen we voor jou, stem PvdA op 3 maart'.

Na het douchen en omkleden ben ik doorgereden naar de Haarlemmerstraat om daar een paar uurtjes het winkelend publiek goede stemadviezen mee te geven.

Tenslotte was ik aan het einde van de middag in de sporthal De Zijl om de prijzen uit te reiken voor het derde ouder-kind voetbaltoernooi. De bedoeling van dit toernooi is niet alleen het stimuleren van deelname aan sport maar ook het bevorderen van de ouderbetrokkenheid en het vrijwilligerswerk voor nieuwe Nederlanders. De organisatie was in handen van de mensen van het buurtopbouwwerk uit de Slaaghwijk.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten