woensdag 4 november 2009

Heertje

In mijn werkkamer in het stadhuis hangt sinds vandaag een schilderij van landschapsschilder Koos Modderman met daarop een uitzicht op een groene Oostvlietpolder. Ik heb het schilderij vandaag in bruikleen aangeboden gekregen van de Vrienden van de Oostvlietpolder. Zij hadden Professor Heertje bereid gevonden om het schilderij aan mij te overhandigen.

Natuurlijk werd de overhandiging voorafgegaan door een warm pleidooi om de Oostvlietpolder in de huidige vorm te behouden. De toespraak van Professor Heertje is in zijn geheel terug te zien op de site van de Vrienden van de Oostvlietpolder. Mijn reactie in de richting van de Professor is daar, om voor mij niet duidelijke reden, afgeknipt.

De totale oppervlakte van de Oostvlietpolder is zo'n 180 ha. Hiervan gaan we een kleine 30 hectare ontwikkelen tot een modern en hoogwaardig bedrijventerrein. In het resterende deel gaan we de groene functie versterken. Het schilderij op mijn kamer helpt mij om me eraan te herinneren hoe belangrijk het is dat die groene kwaliteit versterkt wordt.

Tot ziens.

3 opmerkingen:

  1. Beste wethouder,

    Dat het video-verslag stopt heeft een technische reden (ook de bijdrage van de secretaris van de VVO staat er niet op). Het bleek dat je op YouTube niet langer dan 10-minuten-filmpjes kunt plaatsen, vandaar. En vanuit de doelstelling van de VVO bezien, vonden we dan het woordje van Heertje het meest op zijn plaats. Het liefst hadden we het in het geheel geplaatst. Wij zullen kijken of het filmpje misschien in zijn totaal maar dan in twee delen kan worden geplaatst. Overigens hebben wij op onze site reeds een link naar uw weblog geplaatst zodat een ieder ook van uw reactie kennis kan nemen.

    Bestuur Vereniging Vrienden Oostvlietpolder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Vrienden,

    Bedankt voor de link. Uit mijn ervaring met Youtube weet ik dat je in dat geval ook gewoon twee filmpjes kunt uploaden. Ik denk dat mijn reactie absoluut ook de moeite van publicatie waard was. Hij geeft aan dat het beeld dat professor Heertje heeft bij de toekomstige ontwikkeling niet helemaal strookt met de plannen van de gemeente.

    Groet,
    Marc Witteman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste wethouder,

    Zoals ik u eerder in een persoonlijke email lieten weten, zou ik nog even kijken of we het video-verslag in zijn geheel zouden kunnen plaatsen. Ik heb bij de filmmaker geïnformeerd en het is gebleken dat helaas niet alles is gefilmd. Kort na het pleidooi van professor Heertje was namelijk de geheugenkaart vol. Wel hebben we een nieuw filmpje opnieuw op YouTube geplaatst waarop nog net de overhandiging van het schilderij te zien is. Dat zijn helaas de laatste beelden die er zijn. Mocht u het op prijs stellen, dan wil ik u hierbij aanbieden om uw reactie als tekst op onze website erbij te plaatsen. Dit kunt u ons dan eventueel per email doen toekomen.

    Vriendelijke groeten,
    namens het bestuur,
    Hans Pieters, secretaris VVO

    BeantwoordenVerwijderen