vrijdag 29 januari 2010

Brief

Gisterenavond vergaderde de Leidse gemeenteraad. Vooraf twitterde ik nog dat het voor mij een pittige agenda zou worden. Dat was wel het understatement van de maand. Het werd een loodzware en slepende discussie over de Ringweg-Oost. Ik ging na 01.00 uur vanmorgen vroeg doodmoe naar huis.

Tijdens een interpellatiedebat dat door de VVD was aangevraagd, moest ik me namens het college verantwoorden voor ons besluit om de provincie te vragen de realisatie van de Ringweg-Oost af te dwingen bij onze buurgemeente Leiderdorp. Bij aanvang van het debat bleek dat VVD en CDA het college steunde in haar besluit, maar dat mijn eigen PvdA samen met de oppositie van mening was dat wij veel te hard van stapel liepen met ons verzoek aan de provincie.

Wat volgde was een ruim 2 uur durend debat met tal van schorsingen waarin we ons als college in alle bochten moesten wringen om draagvlak te vinden voor ons handelen. Eenvoudig was dat niet. Uiteindelijk is een voorlopige oplossing gevonden door de afspraak dat het college de brief nog niet gaat versturen. De komende tijd gaan wij studeren op een nieuwe tekst die tegemoet komt aan de wens van een meerderheid van de raad. Dat zal niet eenvoudig worden.

Radio West maakte van deze spannende vergaderavond een aardige compilatie die hier te beluisteren is.

Get Flash to see this player.



Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten