vrijdag 15 april 2005

Jeneverboom

Vandaag was wel een heel bijzondere dag. Vanmorgen met het hele college vertrokken naar Rijswijk voor het jaarcongres van de Vereniging van Zuid-Hollandse Gemeenten. We waren te gast in het mooie kantoor van het European Patent Office. Het onderwerp van de dag was de relatie tussen Europa en de lokale overheden. We hebben geluisterd naar een aantal boeiende inleidingen over Europa en het komende referendum voor de europese grondwet. Daarna hebben we meegedaan aan een aardige kennisquiz over Europa. Toch wel weer veel van opgestoken. Daarnaast ook nog gedaan waar dergelijke bijeenkomst eigenlijk het beste voor zijn, genetwerkt. Bijgepraat met veel mensen uit de regio. De bijeenkomst werd overigens afgesloten met een hele leuke presentatie over het onderwerp patenten. Dat is toch veel interessanter dan ik dacht. Kijkt u ook eens op www.espacenet.com. Op deze site kunt u zo'n 40 milioen patenten doorzoeken.

Vanmiddag om 16.00 uur was ik, op uitnodiging van het Genootschap Jeneverboom, in het Park Leerust in Warmond voor een wel heel bijzondere gelegenheid. Daar lag een bonte stoet van allerlei verschillende boten klaar om een grote groep belangstellenden naar de jeneverboom te brengen. Als burgemeester van Warmond mocht ik mee in een zeilboot uit de regenboogklasse. Een hele bijzondere boot. Er stond een straf windje over de plas en dat heb ik geweten. M'n pak was niet meer helemaal droog bij aankomst bij de jeneverboom. Ter plaatse aangekomen vertelde een aantal sprekers ons het een en ander over de watersportactiviteiten en -noviteiten in het komende waterseizoen. Daarna was het mij beurt om, onder de jeneverboom (zie foto), het waterseizoen officieel te openen. Werkelijk een hele eer. Vanaf nu bruist het binnen Warmond en op de plas voorlopig weer van de activiteiten.



Na afloop zijn we doorgevaren naar de Kaagsocieteit (zie foto) van de Koninklijke Watersportvereniging De Kaag. Daar hebben we met veel mensen een hapje gegeten, wat gedronken en gezongen met het Warmondse Schippertjeskoor. Een illuster gezelschap dat mij uitnodigde om het lied Ketelbinkie voor te zingen. Bij wijze van eenmalige uitzondering heb ik daar toen maar gehoor aan gegeven.


Vanavond ben ik doorgereden naar Partycentrum La France in Oegstgeest voor een avondje uit met een groot aantal medewerkers van de gemeente. Het was een leuke avond in goed gezelschap. Op zo'n avond heb je tenmiste wat meer tijd om gewoon eens een beetje rustig met elkaar te praten in een leuke ambiance. Het was het einde van een bijzondere dag.

Prettig weekend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten