woensdag 13 april 2005

Senioren convent

Vanmorgen begonnen met een vergadering van het Senioren Convent. Dat is een wat ouderwetse benaming voor een bijeenkomst met de 4 fractievoorzitters uit de Warmondse gemeenteraad. Het is het recht van de gemeenteraad zelf om te bepalen waarover men in de raadsvergadering wenst te spreken. De raad heeft daarvoor de voorbereiding van de agenda's neergelegd bij het seniorenconvent, ook wel de agendacommissie genoemd. Deze maandelijkse bijeenkomst is openbaar, maar daar maakt zelden iemand gebruik van. Het is ook niet de meest spannende vergadering. Het is wel een belangrijke bevoegheid van de gemeenteraad.

Vanmiddag ben ik voor de eerste keer als burgemeester op bezoek geweest bij een echtpaar dat onlangs het 50 jarig huwelijk vierde. Het is in Warmond een goede gewoonte dat de burgemeester bij dergelijke feestelijke gebeurtenissen acte de presence geeft. Dus stond ik vanmiddag om 14.30 uur met een fraai bloemstukje bij het bruidspaar op de stoep. Het was voor mij ook even afwachten hoe dat allemaal zou gaan, maar ik kan u zeggen dat het me prima bevallen is. Naast de gebruikelijke uitwisseling van felicitaties hebben we een gezellig gesprek gehad over de mijlpaal van 50 jaar huwelijk, de laatste ontwikkelingen in het dorp en meer van dat soort onderwerpen. En natuurlijk was er koffie met gebak. Dit zijn wat mij betreft toch ook de leuke kanten van het vak van burgemeester. Ik heb in ieder geval kunnen constateren dat men het bezoek in hoge mate op prijs stelde.

Tot donderdag.

1 opmerking: