vrijdag 22 april 2005

Champigné

Vandaag, aan het einde van de middag, komt er bezoek uit onze zustergemeente Champigné. Vandaar dat er vandaag de hele dag een verzameling kleurige vlaggen stond te wapperen voor het Warmondse gemeentehuis. In combinatie met een mooi zonnetje en een bloeiende tuin rondom het gemeentehuis zag het er allemaal prachtig uit. De delegatie uit Champigné bestaat uit de burgemeester, wethouders, raadsleden, partners en een groot aantal inwoners die op een of andere manier actief zijn in de jumelage. De jumelagestichting JWC heeft een mooi maar ook vol programma opgesteld waar onze gasten het hele weekend druk mee zullen zijn.

Vanmorgen ben ik begonnen met het schrijven van een toespraak ter gelegenheid van de ondertekening van de jumelageovereenkomst. Dat gaat zaterdagavond plaatsvinden. Dit lijkt me een goede gelegenheid om een toespraak te maken met wat meer inhoud. Ik zal iets doen met het komende referendum voor de Europese grondwet in combinatie met vrede en veiligheid in Europa. Dan kom ik vervolgens wel op het belang van een goede verstandhouding tussen de inwoners van de verschillende landen, en daarvoor is een jumelage weer een mooi middel. Dat gaat wel lukken dus. Ik zal het na dit weekend op mijn site zetten zodat u het ook kunt lezen.

Verder nog een vergadering gehad in de gemeente Rijnsburg en op de heenweg even lang het Transferium A44 gereden voor een afspraak met een persfotograaf. Hij wilde voor een artikel over de Rijnlandroute een foto van me hebben met de N206 op de achtergrond.

Vanavond rond een uur of zes zijn onze gasten uit Frankrijk allemaal veilig aangekomen. Tijdens een bijeenkomst in de raadzaal heb ik ze allemaal welkom geheten waarna we wat gepraat hebben. Vanavond hebben we de dag afgesloten met een chinees buffet in het Trefpunt. Het was een geanimeerde avond.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten