zaterdag 12 november 2005

Jut en Juul

Het komt niet zo heel vaak voor dat ik in het weekend mijn dagboek bijwerk, maar dit keer is er weer aanleiding voor een uitzondering. Vanavond organiseerde de Warmondse Carnavalsvereniging 'De Billenprikkers', wat zij noemen, het jaarlijkse culturele hoogtepunt. In een redelijk gevuld sociaal cultureel centrum werd vanavond het nieuwe prinsenpaar aan het carnavalsvolk getoond. Maar voor het zover was werden we getrakteerd op een optreden van Jut en Juul in maar liefst drie delen.

Op voorhand was ik gewaarschuwd voor dit illustere Warmondse duo. Bij wijze van jaarlijkse traditie werd prominent Warmond op de korrel genomen en dan mag de burgemeester blijkbaar niet ontbreken. Dat gebeurde niet altijd op zachtzinnige wijze, maar wel bijzonder scherp en spitsvondig. Jut en Juul gingen uitgebreid in om wie nu eigenlijk straks de burgemeester van Teylingen moet worden en hoe het straks allemaal moet als Warmond geen zelfstandige gemeente meer is. Hoe moet de carnavalsvereniging straks nog een sleutel krijgen en wie moet de aubade met koniginnedag straks afnemen. Volgens Jut en Juul zijn de drie kernen van Teylingen straks veel te veel werk voor 1 burgemeester en dus bedachten ze de zogenaamde 'hulpburgemeester' analoog aan de manier waarop de goedheilige Sinterklaas dat altijd handig op weet te lossen. Vervolgens passeerde velen namen van dorpsgenoten die deze rol wellicht zouden kunnen invullen. Ik heb genoten van het optreden van Jut en Juul, twee heel bijzondere Warmonders.

Om 11 over 11 was het tijd geworden om bekend te maken wie het nieuwe prinsenpaar moest worden. Het komende jaar is deze eer te beurt gevallen aan prins Lodewijk de eerste en zijn prinses Genevieve de eerste. De prins en prinses wonen al op het kasteel Huis te Warmont, dus dat zit wel goed. Volgens mij hebben De Billenprikkers een uitstekende keuze gemaakt. Ik wens prins en prinses een hele mooie tijd toe.

Tot zover. Alaaf en tot maandag!

1 opmerking: