donderdag 22 december 2005

Laatste raadsvergadering

Vanmorgen begon de dag in het gemeentehuis van Voorschoten. Daar hadden we een vergadering met de regionale stuurgroep verkeersveiligheidsprojecten waar ik de afgelopen periode voorzitter van was. Alweer een afscheid dus.

Terug in Warmond hebben we koffie gedronken met onze buitengewoon ambtenaren burgelijke stand, afgekort als BABS. Dat zijn mensen die binnen Warmond de huwelijken voltrekken. Mensen van de betere toespraken zal ik maar zeggen. De meeste doen dat al vele jaren en dat betekende veel leuke anekdotes. Omdat deze mensen alleen voor de huwelijken komen zien ze het bestuur niet zo vaak. Vandaar dat we ze vandaag een keer apart hadden uitgenodigd voor een afscheidspraatje. De meeste BABS'en gaan overigens ook in Teylingen door met hun goede werk.

Vanmiddag eindigde ik in Lisse om afscheid te nemen van de medewerkers van de regio Holland Rijnland. Met de meeste van hen heb ik vele jaren samengewerkt. Tot ziens beste mensen.

Vanavond bereikte het afscheid nemen een voorlopig hoogtepunt tijdens de laatste officiele vergadering van de Warmondse gemeenteraad. In een vol gemeentehuis gaven de verschillende fracties ieder op eigen manier invulling aan het afscheid. Cadeautjes werden uitgewisseld. Mooie woorden, humoristische uitspraken en emotionele momenten wisselden elkaar in hoog tempo af. Als laatste besluit heeft de raad 4 inwoners benoemd als ere-burger van de gemeente Warmond. Het werd een waardige afsluiting van een periode van ruim 150 jaar democratisch bestuur van de gemeente Warmond. De vergadering werd afgesloten met het Warmondse Volkslied. Mijn toespraak bij deze gelegenheid kunt u terugvinden onder toespraken op mijn homepage.

29 november jl. schreef ik u dat ik samen met de burgemeester van Voorhout en Sassenheim op de foto was geweest voor een folder, die inmiddels huis aan huis in Teylingen is verspreid. Vandaag kreeg ik een digitaal exemplaar toegezonden. Best leuk geworden, daarom plaats ik hem hierbij.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten