donderdag 10 maart 2005

Wakker worden in Eerbeek

Vanmorgen wakker geworden in Eerbeek. Het Gelderse Landschap zoals ik het vanuit mijn kamer kan zien, is fabelachtig mooi. Ook is het heel bijzonder om te ervaren dat je in dit deel van Nederland nog van echte stilte kunt genieten. Daardoor realiseer ik me weer dat ruimte, en dus ook stilte, in de randstad schaars is geworden.
In mijn contacten met collega burgemeesters uit andere delen van Nederland merk ik steeds opnieuw dat het onderwerp 'ruimte' bij een randstadgemeente daardoor wel een heel dominante plaats op de bestuurlijke agenda heeft. Ook binnen Warmond gaan de belangrijkste discussies bijna altijd over het gebruik van de schaarse ruimte. Vanmorgen hebben we met elkaar flink doorgepraat over de ervaringen van de eerste periode als burgemeester. Het was een prima gedachtewisseling met een groep enthousiaste en moderne burgemeesters. Ik kijk er naar uit om ze later dit jaar weer te ontmoeten. De terugreis met de trein heb ik gebruikt om wat leeswerk te doen en mijn dagboek bij te werken. De treinen sloten mooi aan zodat ik keurig op tijd terug kan zijn. De trein is zo gek nog niet.... Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten