dinsdag 31 mei 2005

Aandacht

Dinsdag dus zoals gebruikelijk eerst college van burgemeester en wethouders gehad. Geen zware agenda zodat we keurig op tijd klaar waren. De middag heb ik besteed aan de voorbereiding van een aantal besprekingen later deze week. Daarnaast waren er een aantal interne zaken die mijn aandacht vroegen.

Aan het einde van de middag bij een bijeenkomst geweest in verband met het vertrek van een gewaardeerde medewerkster die na drie jaar bij de gemeente een betrekking binnen de marktsector heeft gevonden. Dat zal wel weer even wennen zijn. Ik weet uit eigen ervaring hoe groot het cultuurverschil kan zijn tussen een ambtelijke organisatie bij een kleine gemeente en een commerciele organisatie in de markt. Des te meer respect voor mensen die deze overstap toch maken. Ik heb haar natuurlijk veel succes toegewenst.

Zo'n afscheidsreceptie is ook weer een prima gelegenheid om weer eens wat andere mensen uit de organisatie te spreken. Ik merk dat de mensen dit contact op prijs stellen. Hier en daar krijg ik nu wat signalen dat ik hier wat meer tijd aan zou moeten besteden. Ik heb de afgelopen maanden wellicht wat veel tijd nodig gehad voor de fusie, de bestuurlijke dossiers en het wel en wee van onze inwoners. Als gevolg daarvan hebben andere onderwerpen, zoals onze eigen organisatie, wat minder aandacht gekregen. Daar ga ik de komende tijd wat mee doen.

Vanavond was ik in de gemeente Leiden aanwezig bij een commissievergadering waar ondermeer werd gesproken over regionale zaken. Ik was daar als lid van het Dagelijks Bestuur van de regio Holland Rijnland. Als regiobestuur gaan we momenteel langs alle gemeenteraden om van gedachten te wisselen over belangrijke regionale ontwikkelingen.

Tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten