woensdag 20 mei 2009

Borrel

De jaarlijkse ondernemersborrel van de gemeente Leiden is het grootste netwerkevenment voor ondernemers in de hele regio. Vanavond werd dit evenement gehouden in de Hogeschool Leiden en als wethouder Economische Zaken mocht ik voor het tweede achtereenvolgende jaar gastheer zijn van deze bijeenkomst. Maar liefst zo'n 400 ondernemers uit onze stad waren dit keer naar deze bijeenkomst gekomen met als belangrijkste doel netwerken en zaken doen.

In mijn toespraak ben ik vooral ingegaan op de gevolgen van de economische crisis voor de stad Leiden en de aanpak die het college van Burgemeester en Wethouders voor ogen heeft om Leiden door de crisis heen te helpen. Verder heb ik in mijn toespraak een verbinding gemaakt tussen Economie en Sport. Niet alleen omdat het beide onderdelen van mijn portefeuille zijn, maar omdat ik echt geloof dat sport en economie veel meer voor elkaar kunnen betekenen.
Om dat laatste kracht bij te zetten had ik Bob van Oosterhout, van sportmarketingbureau Triple Double uitgenodigd. Ik heb Bob een half jaar geleden leren kennen toen hij bij een sponsorbijeenkomst van Zorg en Zekerheid een toespraak hield. Ik was toen zo onder de indruk van de manier waarop hij kon uitleggen welk belang ondernemers hebben om sport te verbinden met hun onderneming, dat ik hem heb gevraagd om dat verhaal nòg een keer in Leiden te komen doen. Vanavond hield hij deze inspirerende presentatie opnieuw, maar nu voor een zaal met Leidse ondernemers. Ik hoop dat het gelukt is om een aantal ondernemers warm te maken voor een mooie samenwerking met een van de Leidse (top)sportorganisaties.

Na de presentaties was er nog geruime tijd om te netwerken waarvan de meeste mensen goed gebruik hebben gemaakt. De reacties die ik na afloop kreeg waren zonder uitzondering positief.

Tot ziens.

De tekst hele van mijn toespraak kunt u hier nalezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten