zondag 17 mei 2009

Leiden Marathon

Vandaag was de jaarlijkse Leiden Marathon, het was weer een geweldig evenement. Niet alleen het deelnemersrecord was met 7500 deelnemers ruimschoots overschreden, ook gingen er vandaag een aantal baanrecords aan diggelen.

Zelf liep ik samen met een paar duizend lopers om 10.30 uur de Breestraat uit. Ik liep met een groep lopers waarmee we in oktober van dit jaar ook de estafette Leiden Torun gaan lopen. Alhoewel ik er in slaagde om de erste 15 km van mijn halve marathon op een aardig tijdschema uit te lopen kwam bij mij de man met de hamer na ongeveer 15 kilometer, Mijn aankomsttijd was 1 uur en 57 minuten. Een krappe 10 minuten langzamer dan vorig jaar, maar nog binnen de 2 uur en daar ben ik voorlopig trots op.

Het was de hele dag prima loopweer en net als vorig jaar stond de hele binnenstad weer bol van avtiviteiten. Dat is zo de hele dag doorgegaan tot de laatste lopers aan het einde van de middag over de streep kwamen. Het was een geweldige dag.

Als het goed is krijg ik nog wat andere foto's.

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd Marc. De man met de hamer komt hard aan. Bij mij vooral na de finish. Ik heb nu nog spierpijn.

    BeantwoordenVerwijderen