zaterdag 23 mei 2009

Europa

'Over 10 dagen zijn er weer verkiezingen en kunt u gaan stemmen voor het Europese parlement. Mag ik u daarvoor iets meegegeven?'

Deze vraag heb ik vandaag wel 200 keer gesteld aan voorbijgangers die langs de PvdA verkiezingskraam op het Waaghoofd kwamen. Het was voor mij lang geleden dat ik op deze manier probeerde kiezers te bewegen naar de stembus te gaan en hen daarbij bovendien een gemeend stemadvies gaf. Aangezien ik lid werd van de PvdA in een tijd dat je zonder folder-, posterplakken- en/of ledenwerf-ervaring niet ver kwam in het lokaal bestuur had ik het ook vandaag wel weer snel onder de knie.

Overigens zijn dit soort activiteiten bij mooi weer meestal het leukst. Vrolijke mensen zijn naar mijn ervaring meer PvdA gezind en in ieder geval eerder bereid tot een praatje. Het was daardoor ook vandaag niet moeilijk om de folders te slijten. Leuk om dit ook weer eens te doen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten