woensdag 21 januari 2009

Boogie Boy

De mensen stonden vanavond werkelijk in de rij om naar binnen te komen in de Waag. Rond een uur of elf lieten de vriendelijke mannen van de beveiliging alleen maar mensen binnen wanneer iemand anders vertrok. Op het podium binnen stond de vlaamse blueszanger Paul Ambach, alias Boogie Boy, op een onnavolgbare manier een feestje te bouwen. De zaal ging compleet uit zijn dak. De sfeer was geweldig. Voor iedereen was het duidelijk, de Leidse Jazzweek was nu echt begonnen.

Op hetzelfde podium mocht ik eerder op de avond het startsein geven voor dit geweldige evenement. Ik had dat graag gedaan met een mooie solopartij op een oude sax, maar dat is voor mij helaas niet weggelegd. Het bleef beperkt tot een flinke roffel op de grote bekkens van de Auratones.

Op maar liefst 33 andere locaties in de stad waren live optredens te zien van bekende en minder bekende bands. Overal gezellig en bijna overal afgeladen vol. Dankzij de kroegentocht die de organisatie had uitgestippeld was het ook buiten op straat een leuke jazzy sfeer. En dan te bedenken dat dit nog 3 dagen zo door zal gaan terwijl het programma alleen maar beter wordt. Het heeft mij in ieder geval in de goede stemming gebracht om mij te gaan voorbereiden op mijn taak van vrijdagavond, de persoonlijke begeleiding van Europe's first lady of Jazz Rita Reys. Ik heb er helemaal zin in.

Tot ziens bij de Leidse Jazzweek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten