woensdag 14 januari 2009

De Witte

Vanmorgen de dag begonnen met een bespreking van de wethouders van de 31 grootste steden in Utrecht. Daar spraken we o.a. met Staatssecretaris Frank Heemskerk en MKB voorzitter Loek Hermans (foto) over de stand van zaken met betrekking tot het terugdringen van administratieve lasten voor burgers en bedrijven. Voor zover ik het nu kan beoordelen doet Leiden het goed op dit onderwerp met het project Minder en Beter. Dat neemt niet weg dat we altijd kunnen leren van de ervaringen op dit punt bij andere steden. Samen kwamen we tot de conclusie dat de huidige economische situatie een extra reden is om nog harder in te gaan zetten op het overboord zetten van onnodige regels en procedures. Binnenkort gaan we hierover met de Staatssecretaris aanvullende afspraken maken.

Vanmiddag vervolgde ik mijn reis naar Den Haag alwaar ik in de deftige sociƫteit De Witte aanwezig was bij een discussie over de ambitie om in 2028 de Olympische Spelen naar Nederland te halen. Ik ontmoette daar een flink aantal collega wethouders uit andere Zuid-Hollandse steden. Bijna iedereen was het er over eens dat het zou moeten gaan om een nationale ambitie waarbij we allemaal in goede samenwerking proberen de Spelen in Nederland te krijgen. Helaas zie ik op dit moment vooral dat Amsterdam en Rotterdam in een strijd verwikkeld zijn om de spelen naar hun stad te halen. Ik hoop dat beide steden snel tot overeenstemming komen om daarna eensgezind de lobby ter hand te nemen. Doen ze dat niet dan zouden de spelen ons verdeelde landje voorbij kunnen gaan.

Tot ziens.

4 opmerkingen:

  1. Zeg wethouder...zegt de kreet "name dropping" U niets...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Name dropping is the practice of mentioning important people or institutions into a conversation, story, song or other communication. The term often connotes an attempt to impress others and is usually regarded negatively...

    Moet ik dat in het vervolg zeggen dat ik met staatssecretaris X en MKB voorzitter Y gesproken heb? Of moet ik gesprekken met dergelijke mensen vanaf nu gewoon maar verzwijgen? Mag ik daarna nog wel vermelden wanneer ik met ondernemer X of met man in de straat Y heb gesproken of is dat voor een PvdA bestuurder ook statusverhogend en dus negatief?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wellicht verdient het aanbeveling om iets meer te focussen op bereikte resultaten in plaats van dit soort losse flodders...mooi gegoogled, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees er de volgende keer maar gewoon overheen Ton.

    BeantwoordenVerwijderen