donderdag 9 juni 2005

RijnGouwelijn

Vandaag begonnen in het provinciehuis in Den Haag voor een vergadering over het westelijk deel van de RijnGouwelijn. Dit is een soort tramlijn die uiteindelijk Gouda met Katwijk en Noordwijk moet gaan verbinden. Het deel vanaf Leiden valt onder het westelijk tracedeel. Binnen de regio ben ik verantwoordelijk voor Verkeer & Vervoer en daar valt deze lijn dus ook onder. Meer informatie over dit project kunt u vinden op www.rijngouwelijn.nl

In Warmond vervolgens een gesprek gehad met een redacteur van het blad Rijnstreek Business. Dat was nog een vervolg van mijn kritiek op een artikel dat ik eerder in dit blad aantrof (zie dagboek dd. 17 mei jl.). Ik kreeg de kans om in mijn eigen woorden aan te geven waarom de fusie voor Warmond zo belangrijk is. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat in de volgende uitgave van dit blad.

Vanmiddag verder vooral gewerkt aan alles wat was blijven liggen door mijn afwezigheid de afgelopen 2 dagen.

Tenslotte vanavond met de burgemeesters van Voorhout en Sassenheim en een delegatie uit de gemeenteraden geproken over de manier waarop we de komende periode met elkaar omgaan. Wanneer het gaat om de fusie dan hebben we te maken met een redelijk ingewikkeld vergadercircuit. Dat komt o.a. omdat er 3 gemeenteraden, 3 colleges en vele, vele werkgroepen bij betrokken zijn. Met zoveel spelers gaat er wel eens iets mis in de onderlinge communicatie. Vanavond hebben we hierover met elkaar gesproken en goede afspraken gemaakt om te voorkomen dat er op dit punt de komende tijd nog misverstanden ontstaan.

Morgen ga ik naar de gemeente Zutphen. In mijn dagboek kunt u dan lezen waarom. Tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten