vrijdag 24 juni 2005

Begin Kaagweek

Vandaag overdag wat kleine klusjes gedaan, mail opgeruimd en nog even de laatste hand gelegd aan de speech die ik nodig had voor het leukste deel van vandaag, namelijk de opening van de Kaagweek. Warmond is een dorp van feesten en evenementen, maar dat wist u natuurlijk al. Het hoogtepunt van het jaar is de Kaagweek die vanavond van start is gegaan. De komende 5 dagen staat het hele dorp bol van activiteiten. Deze 'droge' Kaagweek gaat daarna over in de 'natte' Kaagweek waarbij er allerlei zeilevenementen op de Kaag plaatsvinden. Voor al deze activiteiten komen niet alleen de Warmonders, maar ook veel mensen uit de omgeving naar het dorp. Voor meer informatie over het programma van de 'droge' Kaagweek verwijs ik u graag naar de site van de Vereniging tot Viering van Warmondse Feesten (VWF) www.vwf-warmond.nl. Het programma van de natte Kaagweek is terug te binden op de site van de Koninklijke Watersportvereniging De Kaag, www.kwvdekaag.nl

Nadat de ballonnen van de ballonnenwedstrijd de lucht boven De Kaag verzadigden, heb ik de Kaagweek officieel geopend. Ondanks de warmte waren hiervoor toch heel veel genodigden naar het gemeentehuis gekomen. Vast onderdeel van deze opening is de jaarlijkse uitreiking van de 'Sloepie wisselprijs'. Dit is een prijs die de gemeente jaarlijks uitreikt aan de meest talentvolle zeiler of zeilster in de leeftijdscatagorie tot en met 17 jaar. Dit jaar ging de prijs naar 13 jarige Guus Disselhorst uit Lelystad. Toch mooi dat Warmond op deze manier aanstormend zeiltalent in het zonnetje zet. Ik hoop dat het voor hem een stimulans mag zijn om vooral door te gaan. Een aantal winnaars uit het verleden hebben het ver gebracht. Guus heeft ook een eigen site op internet: www.ikzeiloptimist.nl

Na afloop ben ik de rest van de avond in het park Groot Leerust geweest, waar ik samen met een team van de gemeente meedeed met een roeiwedstrijd. Ik zal u niet vermoeien met onze prestatie, maar gelachen hebben we wel. Aan het einde van de avond mocht ik de prijsuitreiking van de roeiwedstrijden doen en daarna hebben we genoten van het vuurwerk. Het zwoele zomeravondweer, in combinatie met de grote drukte, de muziek etc. maakte het tot een prima avond.

Wellicht tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten